آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

کنترلر RAID چیست؟

کنترلر RAID چیست؟

کلمه RAID مخفف عبارت Redundant Array of Independent Disk می باشد..RAID ها می توانند سخت افزار یا نرم افزاری باشند که برای مدیریت هارد دیسک ها (HDD) یا SSD ها در کامپیوتر یا سرورها استفاده می شوند. در واقع، این هارد دیسک ها به عنوان یک سخت افزار منطقی، تحت نظارت کنترل کننده خواندن، به کار خود ادامه می دهند. آنها معمولاً مبتنی بر سخت افزار هستند و البته حملات مبتنی بر سرور هم نرم افزار و هم سخت افزار وجود دارد.

کنترلر RAIDیکی از اجزای سخت افزاری سرور است شما می توانید برای خرید سرور فیزیکی از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

کنترلر RAID چیست؟

در واقع کنترلر خواندن کارت یا تراشه ای است که بین سیستم عامل و دیسک های ذخیره سازی که معمولا هارد سرور هستند قرار می گیرد. این خواندن ها می توانند حجم زیادی از داده ها را مدیریت کنند یا عملکرد هارد دیسک را بهبود بخشند. البته لازم به ذکر است که اکثر کنترلرهای نی توانایی انجام هر دو را دارند.

شما می توانید برای خرید هارد سرور به سایت دالمن افزار پارسه مراجعه نمایید.

کنترلرهای خواندن معمولی باعث ایجاد افزونگی در SSD ها می شوند، اما عملکرد آن را بهبود نمی بخشند. اما کنترل های اختصاصی خواندن SSD باعث بهبود افزونگی و عملکرد می شود. کنترلرهای Raid می توانند یک هارد دیسک را به چندین هارد دیسک تقسیم کنند. این کار حفاظت از داده ها و همچنین افزونگی را فراهم می کند. کارت های HBA برای ارتباط بین سرورها و دستگاه های ذخیره سازی مانند  ATA، SCSI، SATA، SAS  و کانال های فیبر در سرورها استفاده می شود.

کنترلرهای RAID بر اساس نوع درایو SAS یا  SATA، تعداد پورت‌ها، تعداد درایوهایی که می‌توانند پشتیبانی کنند، سطح RAID، سبک معماری رابط و میزان حافظه طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، این بدان معنی است که یک کنترلر SATA RAID روی SAS کار نمی کند و یک کنترلر Raid 1 را نمی توان با یک Raid 10 جایگزین کرد.

برای خرید هارد سرور hp  کلیک کنید.

حافظه Intel Optane چیست؟

حافظه Intel Optane چیست؟

حافظه Optane اینتل در اصل نوعی حافظه کش دیسک است. وظیفه آن فراهم کردن دسترسی سریع به داده های SSD و همچنین ظرفیت بالای هارد دیسک است. در حالی که داده های کمتر مهم از هارد دیسک گرفته می شود، داده های رایج مورد استفاده در حافظه سریع M.2 Optane کپی می شوند.

این نوع حافظه یکی از تجهیزات اصلی سرور hp  است شما می توانید برای  خرید سرور hp از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

حافظه Intel Optane چگونه کار می کند؟

طراحی پشت اینتل ایجاد فضای ذخیره سازی سریع، متراکم و غیر فرار بود. این حافظه غیر فرار که حافظه  3D XPoint نام دارد، حافظه و کنترلرهای ذخیره سازی اینتل را به همراه بهبودهای رابط سخت افزاری و نرم افزاری ترکیب می کند. حافظه 3D XPoint شامل سلول‌های حافظه و انتخابگرهایی است که در ستون‌هایی با ساختار سیم‌کشی عمودی و افقی در بالا و پایین مرتب شده‌اند و به سلول‌های حافظه اجازه می‌دهند با انتخاب یک سیم در بالا و دیگری در پایین، به سلول‌های حافظه رسیدگی شود.

پس از نصب و پیکربندی مناسب، کاربران به راحتی می توانند به استفاده عادی از سیستم خود ادامه دهند. حافظه Optane اینتل مدعی بهبودهای قابل توجه سه چرخه ای برای کاهش زمان بوت است، در حالی که شتاب برنامه و فایل به طور خودکار با یادگیری رفتارهای محاسباتی شما اتفاق می افتد. درایوهای Intel® Optane ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا گرم شوند، اما این به دلیل ماژول های بزرگتر آنها است.

برای استعلام قیمت ssd سرور سامسونگ  اینجا کلیک کنید.

مشخصات حافظه Optane اینتل

حافظه Optane به خوبی کار می کند (همه داده های مهم در حافظه پنهان ذخیره می شوند) یا به خوبی کار می کند (برخی از داده ها کندتر ذخیره می شوند). از نظر فنی، درایوهای حافظه Optane بسته به اینکه مدل‌های 16، 32 یا 64 گیگابایتی باشند، متفاوت کار می‌کنند، اما گزینه 16 گیگابایتی معمولاً توصیه نمی‌شود.

حداکثر توان ترتیبی توسط رابط PCIe x2 در مدل‌های با ظرفیت بالاتر محدود می‌شود، اما در عمل این موضوع چندان اهمیتی ندارد. عملکرد واقعی اندک پیوند x2  را اشباع می کند، کپی کردن فایل می تواند با چند معیار مصنوعی به آنجا برسد، اما اگر در حال بارگیری برنامه ها و بازی ها هستید، حافظه Optane بسیار سریع است.

حافظه Optane با استفاده از فناوری 3D XPoint  اینتل ساخته شده است، نوعی حافظه غیر فرار شبیه به NAND که در اکثر SSD ها استفاده می شود، با این تفاوت که به جای بارهای ذخیره، بر تغییر خواص مواد متکی است. این فناوری برای اولین بار در سال 2015 مورد بحث قرار گرفت و وعده های زیادی داد: سرعت خواندن و نوشتن سریع تر در مقایسه با NAND، ظرفیت های بالاتر و دوام فوق العاده.

 

قدرت خام حافظه Optane در حال حاضر سریعتر از NAND نیست، اما یکی از مزایای بزرگ حافظه Optane اینتل زمان دسترسی کم است. در حالی که اکثر SSD های مبتنی بر NAND دارای تأخیر خواندن/نوشتن حدود 50100 میکروثانیه هستند، تأخیر حافظه Optane برای درایوهای 64/32 گیگابایتی 18.7 میکروثانیه است.

شما می توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد سرور hpe rl300 g11 از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

فناوری SMR یا CMR؟ کدام هارد برای شما مناسب است؟

فناوری SMR یا CMR؟ کدام هارد برای شما مناسب است؟

فناوری SMR یا CMR؟ بسیاری از افراد هنگام یافتن هارد دیسک مناسب برای استفاده روزانه خود این سوال را از خود می پرسند. زیرا روش های مختلف ضبط؛ آنها رفتار متفاوتی را ارائه می دهند و بنابراین برای استفاده مورد نظرشان گاهی بهتر و گاهی بدتر هستند.

در این راهنما، ما توضیح خواهیم داد که کدام روش های ضبط در دسترس هستند. چگونه کار می کند و کدام یک با اهداف شما مطابقت دارد. همچنین در ادامه بحث به دو نوع خاص از هارد با تکنولوژی ضبط CRM، سری WD Red Plus و سری Seagate Ironwolf خواهیم پرداخت.

هارد سرور یکی از تجهیزات اصلی سرورهای فیزیکی است شما می‌توانید برای خرید سرور فیزیکی از طریق لینک زیر اقدام نمایید.


https://dap.co.ir/shop/3722-physical-server/ 


روش های SMR و CMR دو روش رایج ضبط برای هارد دیسک ها هستند

ضبط اولیه هارد دیسک به گونه ای انجام می شود که هد نوشتن اطلاعات روی پلاتر قرار می گیرد و شروع به نوشتن و ضبط داده ها می کند. دو روش ضبط متداول وجود دارد، SMR (ضبط مغناطیسی شینگل) و CMR (ضبط مغناطیسی معمولی) که در اینجا آنها را از هم متمایز می کنیم. به طور کلی، زمانی که از یک هارد دیسک با فناوری PMR خالص استفاده می شود، به آن CRM می گویند که ضبط مغناطیسی رایج است. SMR دومین روش ثبت نام است. در این روش از PMR نیز استفاده می شود. در ادامه به تفاوت ها و شباهت های این دو روش ضبط می پردازیم.

روش CMR

روش PMR یا Perpendicular Magnetic Recording روشی است که در آن آهنرباها به صورت افقی و عمودی روی پلاترها قرار می گیرند. PMR جانشین LMR یا Longitudinal Magnetic Recording است و چگالی داده سه برابر LMR را ارائه می دهد، هد خواندن/نوشتن برای این کار بهینه شده است و موقعیت عمودی کمک می کند. این روش برای نوشتن بیش از 750 گیگابایت داده بر روی هارد دیسک های معمولی 3.5 اینچی توسعه یافته است. با PMR، داده ها را می توان مستقیماً در محل ذخیره سازی نهایی روی هارد دیسک نوشت. بدون اینکه ابتدا اطلاعات روی هارد دیسک بازنویسی شود.

روش SMR

روش SMR داده ها را با استفاده از همپوشانی می نویسد. بنابراین، سر نوشتن بسیار نزدیک به وب قبلی می نویسد، به طوری که خوانا باقی می ماند. با این حال، داده های خط پایین بازنویسی می شوند، به این معنی که پس از یک فرآیند ثبت نام موفق؛ خط زیر را بازنویسی کنید. اگر همه چیز خوب نیست؛ این بازنویسی ها همچنان روند نوشتن را کند می کنند. اما مزیت این فناوری افزایش تراکم ذخیره سازی نسبت به PMR است.

علاوه بر حافظه پنهان کنترلر استاندارد، هارد دیسک های SMR همچنین دارای کش روی دیسک و در مسیرهای خارجی هستند. اینجاست که فناوری PMR وارد می‌شود. پس از ضبط، داده‌ها در اسرع وقت از کنترل‌کننده به ناحیه SMR منتقل می‌شوند. از یک سو؛ این فرآیند در نهایت باعث صرفه جویی در فضا می شود. اما تفاوت بزرگی با فناوری CMR نشان می دهد:

اگر حافظه پنهان دیسک سریعتر پر می شود. قبل از اینکه کنترلر بتواند داده‌ها را به ناحیه SMR منتقل کند، قبل از بازیابی داده‌های جدید، حافظه پنهان باید ابتدا پاک شود یا بازنویسی شود. به این دلیل؛ با فایل های بزرگ، سرعت انتقال ممکن است پس از مقدار معینی از داده کاهش یابد. نزول کردن؛ چون حافظه کش پر است و باید دوباره پاک شود.

چه زمانی استفاده از SMR یا CMR منطقی است؟

اگر از هارد دیسک‌های SMR عمدتاً به‌عنوان روشی ساده برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌شود، یا اگر از یک هارد دیسک بزرگ برای رایانه‌ای استفاده می‌کنید که حاوی داده‌ها است، هارد دیسک‌های SMR ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به CMR‌ها که داده‌های بیشتری را مصرف می‌کنند، ارائه می‌کنند. و به همین دلیل از این نوع هارد ها برای آرشیو استفاده می شود. اساساً اگر قرار باشد هارد دیسک عملیات نوشتن پیوسته و دائمی را انجام دهد، هارد دیسک های SMR چندان مناسب نیستند. زیرا می تواند منجر به سرریز حافظه پنهان شود. در این صورت حتما باید از هارد دیسک با روش ضبط CMR استفاده شود.

زمانی که باید داده ها با سرعت بالا منتقل شوند یا حجم زیادی از اطلاعات ذخیره شود، هارد دیسک های CMR انتخاب خوبی هستند. آنها انتخاب خوبی برای پخش موسیقی و پردازش تصویر برای استفاده در سرورهای NAS هستند.

خرید رم سرور از سایت دالمن افزار پارسه


هارد دیسک WD Red Plus NAS

در ادامه می خواهیم به بررسی NAS WD Red Plus 6TB WD60EFRX-CMR از سری WD Red Plus بپردازیم. این هارد دیسک از روش CMR پشتیبانی می کند. هارد دیسک های سری قرمز وسترن دیجیتال به طور خاص برای سیستم های NAS طراحی شده اند و دارای 1 تا 8 جایگاه در اندازه های 2.5 و 3.5 اینچی هستند. سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه است. روش نوشتن CMR است. به عنوان مثال، با استفاده از یک سیستم هارد دیسک قرمز NAD. شما می توانید رسانه ها را پخش کنید. ذخیره یا تبادل داده و مدیریت محتوای دیجیتال بسیار سریع و آسان. علاوه بر این، داده ها با سرعت بسیار بالایی با دستگاه های تلفن همراه دارای تلویزیون رد و بدل می شوند.

هارد دیسک Seagate IronWolf NAS HDD 4TB

دومین مدل سخت CMR که می خواهیم به آن اشاره کنیم. هارد دیسک یک هارد دیسک 4 ترابایتی Seagate IronWolf NAS است که از رابط SATA 6Gb/s پشتیبانی می کند. دوام و قابلیت گسترش هارد دیسک های Inron-Wolf به خوبی شناخته شده است. به خصوص برای سیستم های NAS که دارای هارد دیسک 1-8B، دسکتاپ و سرور RAID هستند. سرور رسانه و فضای ذخیره سازی ابری خصوصی خوب هستند.

به ویژه در محیط های شرکتی و تجاری؛ آنها کیفیت خود را با ظرفیت داده بالا و 180 ترابایت در سال نشان می دهند. این امر مدیریت چندین کاربر و انتقال داده های بزرگ را آسان می کند.

نتیجه گیری: SMR برای ذخیره سازی داده ها و CMR برای فرآیندهای نوشتن مکرر

فناوری های SMR و CMR هر کدام توجیه و زمینه کاربردی خاص خود را دارند. بیش از همه؛ اگر می خواهید هارد دیسک های بزرگ با هزینه کمتر و به طور کلی با مصرف انرژی کمتر داشته باشید. به هارد دیسک های SMR اعتماد کنید. برای فعالیت‌های نوشتن مداوم و انتقال مقادیر زیاد داده با سرعت بالا (یعنی زمانی که سرعت انتقال داده بزرگ مهم است)، هارد دیسک‌های CMR انتخاب بهتری هستند.

ssd سرورها یکی از انواع هارد سرورها است شما می توانید هارد ssd سرور را برای انواع سرور انتخاب نمایید.

 

سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 راه اندازی شد!

سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 راه اندازی شد!

شرکت Hewlett Packard یک سرور جدید HPE ProLiant RL300 Gen11 را معرفی کرد که راه‌حل‌های محاسباتی را برای برنامه‌های کاربردی ابری ارائه می‌دهد که توسط پردازنده‌های Ampere پشتیبانی می‌شوند. HP پیشرو ارائه دهنده سرورهایی است که محاسبات بومی ابری را برای ارائه دهندگان خدمات و مشاغل دیجیتال اجرا می کند.

انتظار می رود سرور جدید HPE RL300 Gen11 تقریباً شش ماه دیگر (یعنی سه ماهه سوم 2022) در دسترس قرار گیرد. این سرور نسل اول سرورهای سری HPE ProLiant RL Gen11 است و از پردازنده های Ampere، Ampere Altra و Altra Max برای پردازش ابری استفاده می کند. در ادامه به بررسی دقیق این سرور خواهیم پرداخت.

این سرور جز  سرور فیزیکی می باشد.


ویژگی های سرور HPE RL300 G11

شرکت HP ویژگی هایی را در هر محصول جدید قرار می دهد که می تواند کاربران را به استفاده از آن ترغیب کند. موارد زیر را می توان از ویژگی های اصلی RL 300 G11 در نظر گرفت:

1. برای بارهای کاری بومی ابری طراحی شده است

سرور HP RL300 Gen11 به دلیل تعداد هسته ها، قدرت پردازش بالا و عملکرد خوب در کارهای سنگین به عنوان نسل بعدی سرورهای با قابلیت محاسباتی شناخته می شود. این سرور ظرفیت پشتیبانی از 128 هسته برای هر سوکت را دارد که عملکرد و قدرت بالایی را ارائه می دهد.

این سرور همچنین عملکرد مناسب برای بارهای کاری بومی ابری را با هسته های تک رشته ای و سرعت ساعت ثابت ارائه می دهد. این ویژگی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از پلتفرمی که می‌تواند در محیط‌های کم مصرف مستقر شود، فضای کم رک را مدیریت کنند.

2. راندمان کاری بسیار بالا

سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 از پردازنده های آمپر پشتیبانی می کند. به لطف معماری جدید، این پردازنده عملکرد بالاتری نسبت به رقبای خود ارائه می دهد و در عین حال انرژی کمتری مصرف می کند. در نتیجه این سرور می تواند با انرژی کمتر، راندمان کاری بالایی را در اختیار کاربر قرار دهد.

همانطور که گفته شد، این سرور به پردازنده های Ampere، Ampere Altra و Altra Max مجهز است که عملکرد فنی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و تاخیر پاسخ سرور را کاهش می دهد.

3. هسته های بیشتر، مصرف برق کمتر

شاید یکی از مهم ترین فاکتورهای هر کاربری برای انتخاب و خرید سرور، قدرت بالا و مصرف کم آن باشد. در گذشته اگر سروری با قدرت بالا انتخاب می شد، انرژی بیشتری مصرف می کرد.

اما اکنون، با سرور HP ProLiant R300 G11، می‌توانید سروری دریافت کنید که تا ۱۲۸ هسته را در هر سوکت پشتیبانی می‌کند، در حالی که انرژی کارآمد است. هسته های بیشتر امکان اجرا و پردازش بارهای کاری متعدد را فراهم می کند.

برای خرید هارد سرور hp می‌توانید از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

نظر مقامات HPE و Ampere در مورد RL300 G11 چیست؟

نیل مک دونالد، معاون اجرایی و مدیر کل HPE گفت: «شرکت ها می دانند که چابکی سرور، انعطاف پذیری و نوآوری مهم هستند. آنها همچنین به دنبال عملکرد بالا، قابلیت اطمینان و امنیت در دستگاه ها هستند. اینجاست که HPE وارد می شود و چرا ما Ampere را انتخاب کردیم."

بنیانگذار و مدیر عامل Ampere افزود: "Ampere از اینکه اولین عضو Cloud-Native و جدیدترین عضو خانواده HPE ProLiant است، هیجان زده است." این فناوری موتور رشد صنعت ما است، اما در عین حال، به یک پردازنده مدرن نیاز دارد که هم قدرتمند باشد و هم در مصرف انرژی بسیار کارآمد باشد تا نیازهای جهانی را برآورده کند. «HPE در ارائه سرورهای ProLiant مبتنی بر ابر Ampere Altra و Altra Max برای مشتریان سازمانی و ارائه دهندگان خدماتی که فناوری‌های ابری را به کار می‌گیرند، جایگاه رهبری دارد.»

برند HPE به بازارهای نوظهور محاسبات ابری قدرت می دهد

HPE با تکیه بر 30 سال رهبری در نوآوری فناوری اطلاعات، اکنون راه حل های IT خودکار، ایمن و همه کاره خود را به بازار رو به رشد ارائه دهندگان خدمات و همچنین شرکت های دیجیتال محور که توسعه فناوری اطلاعات بومی را پذیرفته اند، گسترش می دهد.

پیشنهادات جدید HPE برای پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و موارد استفاده همیشه در حال تغییر، کارایی و راندمان انرژی بالا را ارائه می‌کند. سرورهای جدید HPE ProLiant RL Gen 11 یک سوکت را ارائه می‌کنند که تا ۱۲۸ هسته در هر سوکت را برای محاسبات مقیاس‌پذیر ارائه می‌کند. این سرورها برای مشتریانی که خدمات دیجیتال، جریان رسانه، پلتفرم‌های اجتماعی، تجارت الکترونیک، خدمات مالی یا آنلاین و خدمات مبتنی بر ابر مانند IaaS، PaaS و SaaS ارائه می‌دهند، ایده‌آل هستند.

کلود سیگما یا CloudSigma  یکی از اولین کاربران سرورهای HPE ProLiant RL می شود.

CloudSigma ارائه دهنده خدمات مختلف Cloud IaaS و PaaS از طریق سرورهای ابری انعطاف پذیر کلاس سازمانی در اروپا، ایالات متحده و خاورمیانه است. CloudSigma یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که نیاز به شخصی سازی سرور ابری خود دارند. این شرکت به مشتریان اجازه می دهد تا کنترل کامل بر سرور خود داشته باشند و محدودیت هایی را در مورد نحوه استفاده کاربران از منابع ابری خود حذف کرده است.

به عنوان یک ارائه دهنده ابر، CloudSigma سرور HPE ProLiant RL300 G11 را برای رفع نیازهای خود انتخاب کرد. رابرت جنکین، مدیرعامل CloudSigma می‌گوید: «بر اساس معیارهای ما، سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 با پردازنده‌های Ampere عملکرد بالایی ارائه می‌کند. این قابلیت به ما این امکان را می دهد که هم به اهداف خود برسیم و هم هزینه نهایی تحویل محصول به مشتریان را کاهش دهیم.

سرور Proliant RL300 Gen11 چه زمانی عرضه می شود؟

سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 در سه ماهه سوم 2022 توسط نمایندگان فروش HPE در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.

شما می توانید برای استعلام قیمت رم سرور کلیک نمایید.

 

مراحل راه اندازی اتاق سرور برای کسب و کارهای کوچک

مراحل راه اندازی اتاق سرور برای کسب و کارهای کوچک

اتاق سرور را می توان به عنوان اتاقی توصیف کرد که برای ذخیره انرژی و کار با سرورها و سایر تجهیزات مرتبط استفاده می شود. اتاق سرور فضایی کاربردی است که محیطی را برای نظارت بر سرورهای درجه یک سازمانی فراهم می کند. سرورها از طریق سیستم مدیریت سرور نظارت و مدیریت می شوند. این اتاق ها در درجه اول برای اجرای برنامه های تجاری استفاده می شوند که برای اجرا به منابع کامپیوتری قابل توجهی نیاز دارند. از جمله برنامه هایی مانند نرم افزار بانکی، برنامه های رسانه های اجتماعی یا موتورهای جستجو و غیره.

عوامل مورد نیاز برای راه اندازی اتاق سرورکوچک برای مشاغل کوچک:

یک مکان مناسب انتخاب کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، قبل از نهایی کردن مکان یک اتاق سرور، عوامل زیادی در نظر گرفته می شود. راه‌اندازی اتاق سرور مستلزم بررسی این است که آیا ساختار ساختمانی که اتاق سرور در آن طراحی و اجرا می‌شود می‌تواند نیازهای سخت‌افزاری سرور را حفظ کند یا خیر. نکته دیگری که باید بررسی شود این است که آیا تهویه کافی وجود دارد یا خیر. مکان اتاق سرور باید دور از کارمندان قرار گیرد زیرا سرور بسیار پر سر و صدا است.

نصب تجهیزات مناسب

کسب ‌وکارهایی که به دنبال راه‌اندازی اتاق سرور هستند باید روی سرور  hpو پایه‌های قفسه‌ای که به‌طور خاص برای تطبیق سخت‌افزار سرور طراحی شده‌اند، سرمایه‌گذاری کنند.

سرور hp dl360 g10 یکی از سرورهای معروفی است که در اتاق سرور استفاده می شود. شما می توانید برای استعلام قیمت از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

سرور مناسب را انتخاب کنید

سرورهای مختلفی وجود دارند که به طور منحصر به فرد برای انجام عملکردهای مختلف طراحی شده اند. سازمان‌هایی با تعداد کمی کارمند که به سرور برای اشتراک‌گذاری فایل، پشتیبان‌گیری و کنترل دسترسی از راه دور نیاز دارند، می‌توانند یک Windows Home Server یا دستگاه NAS را نصب کنند.

برچسب زدن

حتی برای استقرار سرورهای ساده، لازم است پارامترهای مربوطه به وضوح برچسب گذاری و مستند شوند. برای افراد مبتدی یا تازه وارد ممکن است در ابتدا راه اندازی یک اتاق سرور مشکل باشد. برچسب گذاری مناسب خطرات ناشی از آن را کاهش می دهد. همچنین توصیه می شود که یادداشت های دقیقی از رویه ها، فرآیندها و دستورالعمل های سرور داشته باشید.

 

این باید به منظور جلوگیری از از دست رفتن داده ها در هنگام قطع برق یا سایر خطاهای ناشی از تغییرات توزیع برق انجام شود.

یو پی اس:

فاکتورهای دیگری که برای راه اندازی اتاق سرور مورد نیاز است و باید در نظر گرفته شود عبارتند از UPS.

یوپی اس یا همان UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply است. همانطور که می دانید قطع برق ناگهانی در اتاق سرور می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و در عملکرد اکثر تجهیزات مانند روتر، سرور، سوئیچ و ... اختلال ایجاد کند. یا حتی دستگاه ها را غیرفعال کنید.

علاوه بر قطع ناگهانی برق، نوسانات ولتاژ (افت یا نوسان لحظه ای ولتاژ) نیز می تواند عملکرد تجهیزات را مختل کند.

وجود سیستم برق رسانی بدون وقفه در اتاق سرور به شما کمک می کند تا مشکلات برق شهر را حل کنید. زمانی خرید دستگاه یو پی اس بسیار پرهزینه تلقی می شد، اما امروزه با وجود تجهیزات و دستگاه های اتاق سرور با ارزش و گران قیمت، صرف هزینه برای نگهداری و نگهداری از تجهیزات با استفاده از یو پی اس، ارزشمند و کم هزینه است.

علاوه بر اینورترها، ژنراتورهای برق نیز وجود دارند که قدرت بیشتری برای تامین برق دارند.

نحوه کار به این صورت است که هنگام قطع برق اتاق سرور، برای جلوگیری از اختلال در روند کار تجهیزات و خرابی لوازم، یو پی اس فعال شده و وظیفه تامین برق اتاق سرور بر عهده آنهاست. و به محض آماده شدن ژنراتور برای ادامه تغذیه، یو پی اس خاموش می شود و وظیفه تامین برق تجهیزات و سرورهای اتاق سرور بر عهده ژنراتور منبع تغذیه خواهد بود.

قدرت اینورترها به باتری داخلی آنها بستگی دارد. بسته به توان باتری، زمان لازم برای راه اندازی مجموعه ژنراتور بین 7 تا 15 دقیقه در نظر گرفته می شود.

سیستم های امنیتی کنترل فیزیکی

سیستم های امنیتی برای راه اندازی اتاق سرور ضروری هستند. همانطور که می دانید اتاق سرور یکی از اتاق های مهم برای هر سازمانی است و باید کاملا امن و مطمئن باشد.

با نصب دوربین ها و دستگاه های مناسب که به صورت شبانه روزی تصاویر را ضبط می کنند تا حدودی می توان از امنیت اتاق سرور اطمینان حاصل کرد و در هنگام راه اندازی اتاق سرور نیز باید به این نکته توجه کرد.

علاوه بر دوربین ها باید سیستم نظارت و نظارت نیز وجود داشته باشد تا اوضاع را به طور کامل کنترل کند. با استفاده از سیستم مانیتورینگ و کنترل اتاق سرور و سنسورهای موجود می توان حرکت افراد را کنترل کرد و یا حتی از ورود افراد غیر مجاز به اتاق سرور جلوگیری کرد. در مسیر اندلسی اتاق سرور می توان سیستمی را برای درب اتاق در نظر گرفت که فقط به افراد مجاز اجازه ورود می دهد. برای باز کردن درب می توان از قفل کارت و سیستم احراز هویت اثر انگشت استفاده کرد.

هارد سرور سیگیت یکی از تجهیزات مورد نیاز سرور است شما می توانید برای خرید هارد سرورسیگیت از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

https://dap.co.ir/shop/3762-server-hdd-seagate/

سیستم خنک کننده

همانطور که می دانید وجود رک و سرور در اتاق سرور باعث افزایش دما می شود و این افزایش دما برای سخت افزار بد بوده و در نهایت باعث از کار افتادن سخت افزار می شود. البته دمای بالای اتاق سرور گاهی باعث آتش سوزی می شود.

دمای مناسب اتاق سرور 20 تا 24 درجه سانتیگراد است و باید یک سیستم خنک کننده در اتاق سرور وجود داشته باشد تا دمای اتاق در این محدوده دما حفظ شود. استفاده از سیستم های کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

در یک اتاق سرور کوچک می توانید از کولر برای خنک کردن اتاق سرور استفاده کنید اما مشکل اینجاست که کولر باید 24 ساعته روشن باشد و عمر کولر گازی کوتاه می شود و در صورت پایین آمدن آن. ، دمای اتاق سرور کاهش می یابد. به شدت افزایش می یابد و خطرات و آسیب های جبران ناپذیری را به تجهیزات وارد می کند. یکی دیگر از موارد خطرات ناشی از وجود ریزش در داخل اتاق سرور این است که دستگاه ریزش آب را خارج می کند و رطوبت برای اتاق سرور بسیار خطرناک است و استاندارد اتاق سرور را از بین می برد. بنابراین، باید کسی وجود داشته باشد که بر این موضوع نظارت داشته باشد تا از ریخت و پاش جلوگیری شود. اما همچنان خطاهای انسانی وجود دارد و این خطا می تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.

خنک کننده اتاق سرور را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد. از جمله خنک کننده کف، خنک کننده سقف، خنک کننده ردیف.

خنک کاری از کف به این صورت انجام می‌شود که لوله‌های واژگون شده در زیر زمین قرار می‌گیرند و در نزدیک‌ترین مکان به تجهیزات برای خنک سازی دریچه‌ای قرار می‌گیرد و هوای خنک از زمین وارد فضا می‌شود.

ساختار فیزیکی پیکربندی اتاق سرور

محل قرارگیری اتاق سرور نیز باید از نظر فیزیکی استاندارد بوده و از امنیت کافی برخوردار باشد.

در ادامه به برخی از ویژگی هایی می پردازیم که در انتخاب مکان برای اتاق سرور باید به آنها توجه کنید.

مقاوم سازی سازه، مقاوم سازی و ضد لرزه

زلزله خیز بودن کشورمان ایران و لزوم پیش بینی آسیب ها در هنگام وقوع آن امری اجتناب ناپذیر است که در طراحی و اجرای ساختارهای مختلف سازمانی مورد توجه قرار می گیرد. با توجه به اینکه اکثر ساختمان ها فرسوده بوده و از امنیت لازم برخوردار نیستند. لذا باید در این خصوص پس از بازدید دقیق تمهیداتی اندیشیده شود

محل قرارگیری ساختمان مناسب ترین مکان برای نصب اتاق سرور می باشد و در صورت عدم مناسب بودن نتایج لرزه نگاری (آزمایش سنجش سطح مقاومت سازه در برابر زلزله)؛ بازسازی خواهد شد.

بدیهی است در صورتی که اتاق سرور در مکانی غیر از پایین ترین طبقه سازه باشد، بازسازی باید از فونداسیون ساختمان شروع شود که این خود هزینه هایی را به دنبال دارد.

 

مراحل بازسازی:

دیوارها تا رسیدن به سطح آجر بریده می شوند.

سوراخ ها و منافذ پر شده است.

سطوح با یک لایه سیمان پوشانده شده است.

لایه هایی از مواد نسوز Tard Fire در بالای لایه سیمانی کشیده می شود.

مسیریابی کف و سقف برای عبور لوله های اطفای حریق، برق و شبکه ساخته شده است.

پس از انجام مراحل فوق، نقشه کشی آهن و ستون ها کامل می شود.

شبکه های فلزی روی آنها نصب و گچ کاری شده است.

پس از خشک شدن گچ، لایه ای از اپوکسی محافظ و ضد حریق پوشانده می شود.

شما می توانید برای استعلام قیمت رم سرور از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.