آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

روتر چیست؟

روتر چیست؟

روتر اساساً دستگاه یا سخت افزاری است که مسئول دریافت، تجزیه و تحلیل و ارسال بسته های داده به شبکه های دیگر است. روتر می تواند آدرس IP یک بسته داده را تعیین کند و با استفاده از جداول و هدرهای ارسال بسته، بهترین راه را برای ارسال بسته تعیین کند. روتر عمدتاً در شبکه های محلی (LAN) و شبکه های گسترده (WAN) استفاده می شود. داده ها با استفاده از پروتکل های مسیریابی از طریق شبکه منتقل می شوند. از شرکت های توسعه روتر می توان به دی لینک و سیسکو اشاره کرد. توجه داشته باشید که استفاده از روتر بسیار گرانتر از دستگاه های دیگر مانند هاب ها و سوئیچ های سیسکو است.

روترها به دستگاه ها اجازه می دهند داده ها را از طریق اینترنت یا اینترانت به اشتراک بگذارند. در واقع روتر یک نوع متداول دروازه است و داده ها را بین یک یا چند شبکه محلی (LAN) ارسال می کند. همچنین در مدل OSI در لایه سوم که لایه شبکه است قرار می گیرد.

خرید تجهیزات سرور با گارانتی از سایت دالمن افزار پارسه

 

روتر چگونه کار می کند؟

روترها از پروتکل اینترنت (IP) برای ارسال بسته های IP حاوی داده ها و آدرس های IP دستگاه های ارسال و مقصد واقع در شبکه های محلی جداگانه استفاده می کنند. روترها بین این شبکه های محلی قرار دارند که در آن دستگاه های گیرنده و فرستنده متصل هستند.

هنگامی که یک بسته IP از دستگاه فرستنده به روتر می رسد، روتر مقصد بسته را شناسایی می کند و بهترین راه برای ارسال آن را محاسبه می کند. یک روتر مجموعه ای از جداول مسیریابی را نگهداری می کند که قوانینی هستند که نحوه ارسال داده ها را برای رسیدن به شبکه محلی دستگاه مقصد مشخص می کنند.

شما می توانید برای خرید هارد سرور روی لینک زیر کلیک کنید.

https://dap.co.ir/shop/3714-server-hdd/

روترها چه مشکلاتی را حل می کنند؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که چه نیازی به داشتن روتر در شبکه وجود دارد. البته در قسمت قبل کمی در این مورد توضیح دادیم. روترها در واقع مسئول مسیریابی هستند و در لایه شبکه کار می کنند تا مسائل مهم را در شبکه های لایه 2 بریج شده حل کنند. احتمال برخورد قاب نیز افزایش می یابد. زیرا دستگاه ها بر سر پهنای باند با هم رقابت می کنند. این کار نتیجه دیگری جز کاهش پهنای باند شبکه ندارد. طراحی و ساخت روترها مزایای زیادی دارد. شامل:

دامنه های برخورد را به زیرشبکه های قابل مدیریت کاهش دهید

به دستگاه‌های محاسباتی اجازه دهید داده‌ها را بین زیرشبکه‌ها مسیریابی کنند

با ارسال بسته های داده به آدرس های IP دلخواه، ترافیک بین شبکه ها را مدیریت کنید

به چندین دستگاه اجازه دهید از یک اتصال اینترنتی استفاده کنند

شما می توانید برای  خرید هارد سرور HP از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد