آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

کنترلر RAID چیست؟

کنترلر RAID چیست؟

کلمه RAID مخفف عبارت Redundant Array of Independent Disk می باشد..RAID ها می توانند سخت افزار یا نرم افزاری باشند که برای مدیریت هارد دیسک ها (HDD) یا SSD ها در کامپیوتر یا سرورها استفاده می شوند. در واقع، این هارد دیسک ها به عنوان یک سخت افزار منطقی، تحت نظارت کنترل کننده خواندن، به کار خود ادامه می دهند. آنها معمولاً مبتنی بر سخت افزار هستند و البته حملات مبتنی بر سرور هم نرم افزار و هم سخت افزار وجود دارد.

کنترلر RAIDیکی از اجزای سخت افزاری سرور است شما می توانید برای خرید سرور فیزیکی از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

کنترلر RAID چیست؟

در واقع کنترلر خواندن کارت یا تراشه ای است که بین سیستم عامل و دیسک های ذخیره سازی که معمولا هارد سرور هستند قرار می گیرد. این خواندن ها می توانند حجم زیادی از داده ها را مدیریت کنند یا عملکرد هارد دیسک را بهبود بخشند. البته لازم به ذکر است که اکثر کنترلرهای نی توانایی انجام هر دو را دارند.

شما می توانید برای خرید هارد سرور به سایت دالمن افزار پارسه مراجعه نمایید.

کنترلرهای خواندن معمولی باعث ایجاد افزونگی در SSD ها می شوند، اما عملکرد آن را بهبود نمی بخشند. اما کنترل های اختصاصی خواندن SSD باعث بهبود افزونگی و عملکرد می شود. کنترلرهای Raid می توانند یک هارد دیسک را به چندین هارد دیسک تقسیم کنند. این کار حفاظت از داده ها و همچنین افزونگی را فراهم می کند. کارت های HBA برای ارتباط بین سرورها و دستگاه های ذخیره سازی مانند  ATA، SCSI، SATA، SAS  و کانال های فیبر در سرورها استفاده می شود.

کنترلرهای RAID بر اساس نوع درایو SAS یا  SATA، تعداد پورت‌ها، تعداد درایوهایی که می‌توانند پشتیبانی کنند، سطح RAID، سبک معماری رابط و میزان حافظه طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، این بدان معنی است که یک کنترلر SATA RAID روی SAS کار نمی کند و یک کنترلر Raid 1 را نمی توان با یک Raid 10 جایگزین کرد.

برای خرید هارد سرور hp  کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد