آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

ذخیره سازی شبکه چیست؟

کلمه Storage در لغت به معنی ذخیره سازی است و ذخیره سازی سرور سخت افزار شبکه از نوع سرور است. وظیفه اصلی آن ذخیره سازی، دسترسی، امنیت و مدیریت داده ها و فایل های دیجیتال است. هدف از ساخت دستگاه های ذخیره سازی شبکه، ذخیره و به اشتراک گذاری مقادیر کم تا زیاد اطلاعات در یک شبکه است.

استوریج یکی از تجهیزات ذخیره سازی است شما می توانید برای خرید تجهیزات سرور با گارانتی از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

فضای ذخیره سازی عموماً کوچکتر از سرورهای شبکه است، اما فضای ذخیره سازی بیشتری دارند و امکان دسترسی سریع و مدیریت آسان اطلاعات ذخیره شده را فراهم می کنند. یک ذخیره سازی شبکه اساساً در نقطه مرکزی دسترسی به داده های شبکه قرار می گیرد. کاربران شبکه محلی و راه دور از طریق یک پنل مدیریت رابط کاربری گرافیکی و FTP یا نرم افزار API به برنامه ها و داده ها از سرور ذخیره سازی دسترسی دارند. مورد دیگر این است که سرور ذخیره سازی می تواند به عنوان یک سرور پشتیبان داده ها استفاده شود. سرورهای ذخیره سازی به دو دسته SAN و NAS تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی این دو نوع می پردازیم.

برای خرید هارد سرور HP می توانید به سایت دالمن افزار پارسه مراجعه نمایید.

سرورهای ذخیره سازی NAS و SAN

کلمه SAN مخفف Storage Area Networks و NAS مخفف Network Attached Storage است که هدف هر دو ذخیره سازی داده ها برای تعداد زیادی کاربر به طور همزمان است. هر یک از SAN و NAS فضای ذخیره سازی خاصی را برای گروهی از کاربران فراهم می کند، اما روش ذخیره سازی اطلاعات آنها بسیار متفاوت است.

NAS

ذخیره سازی سرور NAS یک دستگاه ذخیره سازی منحصر به فرد است که فایل ها را از طریق اترنت به اشتراک می گذارد. دستگاه های ذخیره سازی NAS نسبتا ارزان هستند و پیکربندی آنها آسان است. مزایای NAS عبارتند از:

قیمت نسبتا ارزان.

سهولت مدیریت.

قابلیت داده از راه دور 24/7.

ذخیره سازی سرور NAS امکان انتخاب طیف گسترده ای از سیستم ها و اندازه ها را دارد.

حجم های ذخیره سازی انعطاف پذیر خطا

قابلیت پشتیبان گیری خودکار برای دستگاه های دیگر و همچنین در فضای ابری.

SAN

کلمه SAN به کاربران امکان دسترسی به فضای مشترک با عملکرد بالا و تاخیر کم را می دهد. SAN یک ترکیب پرسرعت از ذخیره سازی و سرور است که از طریق کانال فیبر ارتباط برقرار می کند.

مزایای ذخیره سازی سرور SAN عبارتند از:

دسترسی به داده ها با سرعت بسیار بالا

تاخیر بسیار کم

کاهش فشار LAN

قابلیت گسترش تا حد اتصال

امکان دسترسی به فایل ها توسط سیستم عامل (OS)

سرور SAN تنها راه حل برای برنامه هایی است که نیاز به دسترسی مشترک به فایل های ذخیره سازی به طور همزمان دارند.

برای خرید  سرور HP DL360 G10 کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد