آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

حافظه Intel Optane چیست؟

حافظه Intel Optane چیست؟

حافظه Optane اینتل در اصل نوعی حافظه کش دیسک است. وظیفه آن فراهم کردن دسترسی سریع به داده های SSD و همچنین ظرفیت بالای هارد دیسک است. در حالی که داده های کمتر مهم از هارد دیسک گرفته می شود، داده های رایج مورد استفاده در حافظه سریع M.2 Optane کپی می شوند.

این نوع حافظه یکی از تجهیزات اصلی سرور hp  است شما می توانید برای  خرید سرور hp از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

حافظه Intel Optane چگونه کار می کند؟

طراحی پشت اینتل ایجاد فضای ذخیره سازی سریع، متراکم و غیر فرار بود. این حافظه غیر فرار که حافظه  3D XPoint نام دارد، حافظه و کنترلرهای ذخیره سازی اینتل را به همراه بهبودهای رابط سخت افزاری و نرم افزاری ترکیب می کند. حافظه 3D XPoint شامل سلول‌های حافظه و انتخابگرهایی است که در ستون‌هایی با ساختار سیم‌کشی عمودی و افقی در بالا و پایین مرتب شده‌اند و به سلول‌های حافظه اجازه می‌دهند با انتخاب یک سیم در بالا و دیگری در پایین، به سلول‌های حافظه رسیدگی شود.

پس از نصب و پیکربندی مناسب، کاربران به راحتی می توانند به استفاده عادی از سیستم خود ادامه دهند. حافظه Optane اینتل مدعی بهبودهای قابل توجه سه چرخه ای برای کاهش زمان بوت است، در حالی که شتاب برنامه و فایل به طور خودکار با یادگیری رفتارهای محاسباتی شما اتفاق می افتد. درایوهای Intel® Optane ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا گرم شوند، اما این به دلیل ماژول های بزرگتر آنها است.

برای استعلام قیمت ssd سرور سامسونگ  اینجا کلیک کنید.

مشخصات حافظه Optane اینتل

حافظه Optane به خوبی کار می کند (همه داده های مهم در حافظه پنهان ذخیره می شوند) یا به خوبی کار می کند (برخی از داده ها کندتر ذخیره می شوند). از نظر فنی، درایوهای حافظه Optane بسته به اینکه مدل‌های 16، 32 یا 64 گیگابایتی باشند، متفاوت کار می‌کنند، اما گزینه 16 گیگابایتی معمولاً توصیه نمی‌شود.

حداکثر توان ترتیبی توسط رابط PCIe x2 در مدل‌های با ظرفیت بالاتر محدود می‌شود، اما در عمل این موضوع چندان اهمیتی ندارد. عملکرد واقعی اندک پیوند x2  را اشباع می کند، کپی کردن فایل می تواند با چند معیار مصنوعی به آنجا برسد، اما اگر در حال بارگیری برنامه ها و بازی ها هستید، حافظه Optane بسیار سریع است.

حافظه Optane با استفاده از فناوری 3D XPoint  اینتل ساخته شده است، نوعی حافظه غیر فرار شبیه به NAND که در اکثر SSD ها استفاده می شود، با این تفاوت که به جای بارهای ذخیره، بر تغییر خواص مواد متکی است. این فناوری برای اولین بار در سال 2015 مورد بحث قرار گرفت و وعده های زیادی داد: سرعت خواندن و نوشتن سریع تر در مقایسه با NAND، ظرفیت های بالاتر و دوام فوق العاده.

 

قدرت خام حافظه Optane در حال حاضر سریعتر از NAND نیست، اما یکی از مزایای بزرگ حافظه Optane اینتل زمان دسترسی کم است. در حالی که اکثر SSD های مبتنی بر NAND دارای تأخیر خواندن/نوشتن حدود 50100 میکروثانیه هستند، تأخیر حافظه Optane برای درایوهای 64/32 گیگابایتی 18.7 میکروثانیه است.

شما می توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد سرور hpe rl300 g11 از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد