آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

راهنمای خرید کنترلر سرور hp

ما در این مطلب شما را با کنترلر سرورهای hp آشنا می کنیم با ما همراه باشید.

سطوح، فناوری‌ها و رابط‌های جدید RAID، انتخاب یک کنترلر RAID را به یک انتخاب ساده بین قیمت و عملکرد تبدیل می‌کند. این نکات مهم اطلاعات ارزشمندی را برای اطمینان از کنترل کننده مناسب برای نیازهای خاص حفاظت از داده شما فراهم می کند. کارت‌های کنترلر RAID داده‌ها را به طور موقت از سیستم میزبان ذخیره می‌کنند تا زمانی که با موفقیت در حافظه ذخیره شوند. در حین ذخیره سازی، اگر برق سیستم از بین برود، داده ها از بین می روند و یکپارچگی دائمی داده ها را به خطر می اندازد. حافظه پنهان RAID روشی مقرون به صرفه برای بهبود عملکرد ورودی/خروجی با نوشتن داده ها در حافظه پنهان کنترلر قبل از نوشتن روی دیسک است. با این حال، نوشتن حافظه پنهان ممکن است در صورت قطع برق یا خرابی سرور از بین برود. ماژول‌های کش CacheVault® و واحدهای پشتیبان باتری (BBU) از یکپارچگی داده‌های کش با ذخیره داده‌های کش در حافظه فلش یا با تأمین انرژی باتری به کنترل‌کننده محافظت می‌کنند. فناوری CacheVault با ارائه توان کافی به اجزای مهم برد برای انتقال خودکار داده های ذخیره شده به حافظه فلش NAND، از از دست رفتن داده ها جلوگیری می کند. هنگامی که برق بازیابی می شود، داده های حافظه پنهان بازیابی می شوند و عملکرد عادی از سر گرفته می شود. با استفاده از ابرخازن به جای باتری‌های لیتیوم یون، فناوری CacheVault عملاً هزینه‌های تعمیر و نگهداری سخت‌افزار مربوط به باتری را حذف می‌کند، هزینه کل مالکیت را در طول عمر برد کنترل‌کننده کاهش می‌دهد و حفاظت از کش سازگار با محیط را فراهم می‌کند، در حالی که عملکرد RAID بهینه را حفظ می‌کند. با کاهش مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری سخت افزار و دفع مرتبط با باتری های لیتیوم یون، هزینه کل مالکیت (TCO) با فناوری CacheVault کاهش می یابد.

·        واحدهای باتری پشتیبان دمای محیط بیشتری را فراهم می کنند

·        آرامش بیشتری را برای تمام کارت های کنترل MegaRAID اضافی فراهم می کند

·        از انعطاف پذیری پیکربندی با گزینه های متعدد نصب شاسی لذت ببرید.

·        محافظت از حافظه نهان با ماندگاری بیشتری داشته باشید.

این باتری ها برای جلوگیری از از دست رفتن محتویات حافظه پنهان کارت RAID سخت افزاری در صورت قطع برق استفاده می شوند. اگر از کنترلر RAID نرم افزاری یا آداپتور گذرگاه میزبان (HBA) استفاده می کنید که کش ندارد، این برای شما صدق نمی کند. برخی از خازن‌های RAID یا باتری‌های کش می‌توانند بسیار گران باشند. علاوه بر این، بسیاری از باتری های کش عمر محدودی دارند و باید انتظار داشته باشید که هر 3 تا 5 سال یا بیشتر آنها را تعویض کنید.

کارت های RAID سخت افزاری را می توان برای استفاده از حافظه بافر خود به دو صورت پیکربندی کرد:

·        حافظه پنهان فقط خواندنی (همچنین خواندن-نوشتن یا نوشتن نامیده می شود)

·        خواندن و نوشتن حافظه پنهان (یعنی نوشتن حافظه پنهان)

در حالت کش خواندن و نوشتن، در صورت قطع برق غیرمنتظره، محتویات کش نوشتن از بین می رود، یعنی به دیسک متصل نمی شود. یک باتری کش یا خازن اختیاری می تواند از محتویات این کش برای مدت زمان محدودی محافظت کند، معمولاً 48 ساعت یا کمتر. هنگامی که برق بازیابی می شود، کنترلر RAID محتویات کش را به دیسک منتقل می کند. با این حال، سیستم عامل شما همچنان از خاموش شدن کثیف رنج می برد، و هیچ تضمینی وجود ندارد که سیستم فایل یا وضعیت برنامه شما بهتر از بدون نصب حافظه پنهان باتری RAID باشد. در اینجا چند نکته برای Play Controller آورده شده است:

رابط باس را متناسب با نیازهای شما انتخاب کنید، سازگار با جلو یا عقب:

انتخاب یک کنترلر RAID در حال حاضر به انتخاب بین یک رابط باس PCIe و یک رابط PCI-X خلاصه می شود. و مهم است که انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشید. PCI-X این مزیت را دارد که با رابط PCI قدیمی سازگار است. اما موازی و دو طرفه (نیم دوبلکس) است و باس فقط در کمترین سرعت دستگاه کار می کند. PCIe استاندارد جدید آینده است و هدف آن برآورده کردن الزامات عملکرد و مقیاس پذیری حداقل برای دهه آینده است. PCIe مزیت سریال بودن، فول دوبلکس بودن را دارد و دستگاه ها می توانند به طور مستقل سرعت اتوبوس را تعیین کنند.

یک رابط مدیریتی با کاربری آسان پیدا کنید:

یک رابط کاربری پیچیده، دستیابی به حفاظتی که می‌خواهید را سخت‌تر می‌کند، در ابتدا راه‌اندازی آن دشوار خواهد بود، و در صورت نیاز به بازیابی اطلاعات، استفاده از آن سخت‌تر خواهد بود. همچنین، داشتن رابط های مختلف به تعداد رابط های کاربری متفاوت، گیج کننده تر است. با استفاده از کنترلرها با رابط کاربری ساده، محافظت از داده های خود را آسان کنید.

چه سطحی از RAID؟

با معرفی سطح RAID جدید، انتخاب سطح RAID که نیاز دارید پیچیده تر می شود. اطمینان از داشتن سطح مناسب برای نیازهایتان ضروری است. برای انتخاب سطح RAID مناسب برای خود، با در نظر گرفتن عوامل زیر شروع کنید. هر یک از این عوامل به معامله دیگری تبدیل می شود.

·        هزینه ذخیره سازی دیسک

·        حفاظت از داده یا در دسترس بودن داده مورد نیاز (کم، متوسط، زیاد)

·        الزامات عملکرد (کم، متوسط، زیاد)

انتقال سطح RAID:

اگر اطلاعات شما قبلاً توسط RAID محافظت می شد، اما نیازهای شما از آن زمان تغییر کرده است، آیا از سطح RAID دیگری بهره مند می شوید؟ اگر نیاز دارید آن را به سرور جدیدی منتقل کنید، آیا ارزش دارد که سطح RAID خود را همزمان به روز کنید؟ با برخی از کنترلرهای RAID ممکن و ساده است. بنابراین در نظر بگیرید که فرآیند انتقال داده‌های شما از RAID فعلی به داده‌های جدید چقدر پیچیده است و ببینید آیا مهاجرت سطح RAID همان چیزی است که شما نیاز دارید یا خیر.

به چه مقدار ظرفیت داده اضافی نیاز دارید؟

آیا هنگام محاسبه اندازه سرور جدید خود، نیازهای داده خود را بر اساس حجم داده های موجود خود تنظیم می کنید یا سعی می کنید بفهمید زمانی که سرور شما بازنشسته می شود به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز خواهید داشت؟ یک راه حل این است که اکنون همه نیازهای آینده خود را خریداری کنید، افزایش ظرفیت در حال انجام است. این را می توان با افزودن درایوهای بزرگتر به سرور خود انجام داد، اما کنترلرهای RAID مختلف ظرفیت اضافی را به روش های مختلف کنترل می کنند، برخی راحت تر و آسان تر از دیگران، بنابراین مطمئن شوید که راه حل های بالقوه خود را برای این مشکل می دانید. آنها چگونه کنار می آیند؟

محدودیت SATA:

اگر به دنبال افزایش ظرفیت سرور خود با JBOD هستید، زیرساخت ساده‌تری نسبت به SATA وجود دارد، حتی اگر بخواهید از درایوهای SATA استفاده کنید. زیرساخت SATA امکان تکثیر پورت‌ها را فراهم می‌کند، اما یک نقطه ضعف دارد: آنها نمی‌توانند زنجیره‌ای شوند که انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری آن‌ها را محدود می‌کند. آنها فقط از یک اتصال میزبان فعال در یک زمان پشتیبانی می کنند، که تا حد زیادی توان عملیاتی را کاهش می دهد و خطر شناسایی اشتباه درایوها را به همراه دارد. درایوهای SATA را می‌توان در زیرساخت‌های SCSI متصل شده (SAS) استفاده کرد - زیرساختی که حداکثر 128 درایو را امکان‌پذیر می‌کند - و با یک کنترل‌کننده RAID هزینه کنترل‌کننده به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر است.

قفل شده در سیستم عامل شما:

سیستم عامل ها به طور مداوم در حال تغییر هستند و دلایل اصلی انتخاب یک سیستم عامل بر دیگری ممکن است در طول یک سال یکسان نباشد. همچنین امروزه می توانید سیستم های مختلفی را روی سیستم های مختلف داشته باشید. انتخاب کنترلر RAID شما نباید انتخاب سیستم عامل شما را محدود کند یا سرعت دسترسی به سیستم عامل را محدود کند.

قابلیت اطمینان کد RAID:

یکی از عوامل در انتخاب کنترلر RAID شما ممکن است در نظر گرفتن قابلیت اطمینان کد RAID باشد. آیا در بسیاری از سرورهای دیگر نیز استفاده می شود؟ آیا برای مدت طولانی در این زمینه کاملاً آزمایش شده است؟ اگر باید به مدت هفت سال به داده‌های سرور خود اعتماد کنید، آیا کد RAID که آن را ذخیره می‌کند برای این مدت زمان وجود داشته است؟

RAID سخت افزاری یا نرم افزاری؟

تفاوت RAID سخت افزاری و نرم افزاری فقط در قیمت نیست. با RAID سخت افزاری محاسبات توسط کنترلر RAID و با RAID نرم افزاری در cpu سرور انجام می شود. بنابراین، اگر محاسبات RAID نسبتاً ساده هستند، مثلاً RAID 1 یا RAID 10، و سرور نسبتاً قدرتمندی است، استفاده از RAID نرم افزاری نباید مشکل ساز باشد. اما با محاسبات پیچیده تر سطح RAID (به عنوان مثال، RAID 5EE یا RAID 6)، استفاده از RAID سخت افزاری می تواند سودمند باشد زیرا عملکرد RAID توسط بار کاری سرور به خطر نمی افتد و برنامه های کاربردی روی سرور تحت تأثیر بارگذاری RAID قرار نمی گیرند. آنها در خطر نیستند. با RAID سخت افزاری، عملکرد RAID نیز مستقل از سیستم عامل است و درایورهای ساده HBA مورد نیاز برای یک کنترلر RAID سخت افزاری معمولاً به عنوان بخشی از توزیع سیستم عامل در دسترس هستند. علاوه بر این، اگر دارای باتری باشد، RAID سخت‌افزاری می‌تواند در حالت نوشتن بازگشت کار کند و سطح دیگری از محافظت از داده‌ها را اضافه کند.

  اطمینان حاصل کنید که محصولاتی که خریداری می‌کنید پشتیبانی لازم را داشته باشند

کنترلر شما باید درست خارج از جعبه کار کند. اما اگر سیستم هیبریدی شما مشکل داشته باشد چه؟ به کجا مراجعه می کنی؟ برخی از تولیدکنندگان کنترلر پشتیبانی فنی را ارائه می دهند، حتی اگر مشکل به وضوح به کنترلر مربوط نباشد.

شما می توانید برای استعلام قیمت تجهیزات سرور به سایت دالمن افزار پارسه مراجه نمایید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد