آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

آسمان ابری

وبلاگی در حوزه تکنولوژی

تکنولوژی ساخت رم سرور

RAM نوعی سخت افزار حافظه است که در سرور برای ذخیره سازی و نگهداری موقت داده ها و برنامه ها استفاده می شود و در واقع یکی از تجهیزات اصلی سرور است. سرورهای رم از نظر تکنولوژی ساخت، فضای ذخیره سازی، سرعت و حتی ولتاژ انواع مختلفی دارند. در این صفحه می خواهیم مشخصات دقیق سرورهای رم (مخصوصا سرورهای رم شرکت اچ پی) را معرفی کنیم و قیمت انواع سرورهای رم را با هم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید تا رم سرور مناسب برای سرور G9 G8 را معرفی کنیم.

 

برای خرید تجهیزات سرور می‌توانید از طریق سایت دالمن افزار پارسه اقدام نمایید.

 

سرورهای رم از نظر فناوری ساخت به چند دسته مختلف تقسیم می شوند. رم های قدیمی از نوع SDR یا تک لبه بودند که سرعت نسبتاً کمتری داشتند. پس از آن رم های DDR وارد بازار شدند که دارای دو لبه برای انتقال بیت بودند و به همین دلیل سرعت این نوع رم ها 2 برابر رم های SDR است.

پس از آن، نسل‌های DDR از جمله DDR2، سپس DDR3 و DDR4 ساخته شدند. با پیشرفت تولید سرورهای رم DDR، سرعت و فناوری بالاتری را در بر می گیرند. این بدان معناست که رم سرور DDR4 سریعتر از رم DDR، DDR2 و حتی DDR3 است. از نمونه های رم DDR4 می توان به "Server RAM DDR4 16GB 2400 HP" اشاره کرد که سرعت و تکنولوژی بسیار خوبی دارد و برای سرورهای g8 و g9 ایده آل است.

توجه داشته باشید که رم رایانه شخصی معادل DDR است. در زمینه شبکه، اصطلاح PC عمدتاً برای اشاره به فناوری RAM استفاده می شود. (یعنی PC2 DDR2 است، PC3 و PC4 DDR3 و DDR4 هستند)

ماژول

ماژول های مختلفی برای رم از جمله SIMM و DIMM ارائه شده است. DIMM ها دارای پین های دو طرفه هستند. سرعت این ماژول ها 2 برابر نوع تک پین (SIMM) است. رم های DIMM نسل دیگری به نام LRDIMM دارند که جدیدتر به حساب می آیند. LRDIMM ها از بافر روی تراشه برای ثبت استفاده می کنند. این بدان معناست که داده ها ابتدا در بافر و سپس در RAM نوشته می شوند. در نتیجه، نوع LRDIMM نسبت به سایر رم ها توان عملیاتی بسیار بالاتری دارد.

 

ممکن است در میان رم های LRDIMM به «HP RAM Server 2133 DDR4 32GB» اشاره شود. این رم در شبکه گستران با قیمت بسیار مناسب موجود می باشد. به یاد داشته باشید که این سرور رم دارای عملکرد، سرعت، ظرفیت و فناوری بسیار بالایی است که برای سرور G9 مناسب است.

خرید سرور HP از سایت دالمن افزار پارسه

 

ذخیره سازی و سرعت

فضای ذخیره سازی رم بین 4 تا 32 گیگابایت است که باید با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید. همچنین به جای استفاده از رم 16 گیگابایتی می توانید از رم 4 گیگابایتی استفاده کنید که همه این موارد به مشخصات سخت افزاری و قدرت سرور شما بستگی دارد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سرعت RAM تابعی از فناوری ساخت آنها است. به عنوان مثال، سرعت "RAM Server DDR3 10600 HP" (معادل 1333 مگاهرتز) بسیار بیشتر از سرعت "RAM Server DDR2 5300" (667MHz) است که به دلیل فناوری جدید ساخت است. به یاد داشته باشید که اگر سرور بسیار قدرتمندی دارید، از نظر انتخاب فضای رم هیچ محدودیتی نخواهید داشت. به جز در این مورد، هر چه فضا، سرعت و فناوری سرور رم بیشتر باشد، هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

راه اندازی ECC

در رم سرور ممکن است هنگام نوشتن اطلاعات خطایی رخ دهد. این نوع خطا عمدتاً زمانی رخ می دهد که چندین داده به طور همزمان روی رم نوشته شود. برای این منظور Error Detection Configuration یا ECC متولد شد. در رم های دارای ECC یک تراشه اضافی برای تشخیص و تصحیح خطا وجود دارد که ایمنی رم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ولتاژ

سرورهای رم با ولتاژهای مختلف از 1.2 تا 1.8 ولت کار می کنند. در اینجا باید به موضوع فناوری برگردیم که رم های پیشرفته با ولتاژ کمتر کار می کنند و گفته می شود که قدرت پایینی دارند. اگر در مقابل نام رم کلمه L را مشاهده کردید (مانند PC3L) به معنای رم کم مصرف است که با ولتاژ 1.2 ولت کار می کند.

خرید و قیمت رم سرور اچ پی

تمامی  رم سرور های اچ پی با نازلترین قیمت در شرکت دالمن افزار پارسه قابل خرید می باشد. توجه داشته باشید که در سایت ما هم سرور رم ارزان قیمت با کارایی بالا و هم سرور رم فوق پیشرفته با هزینه بالاتر موجود است.

خرید و قیمت رم سرور اچ پی از طریق لینک زیر:


https://dap.co.ir/shop/2896-server-ram-hp/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد